Heading for Hawasa in Ethiopia - Reisverslagen van Margje Kooiker - WaarBenJij.nu Heading for Hawasa in Ethiopia - Reisverslagen van Margje Kooiker - WaarBenJij.nu

Heading for Hawasa in Ethiopia

Nog een paar dagen en dan is het zover: op reis naar Ethiopië om daar als consultant van SIL LEAD (via Driestar educatief) aan het werk te gaan. Twaalf teams zijn er aan de slag om een leesmethode voor grade 5 - 8 te ontwikkelen in drie (stam)talen.
Woensdagavond vlieg ik vanaf Schiphol/Amsterdam via Nairobi naar Addis Ababa. Daar hoop ik donderdag aan te komen. Vrijdag zal ik met een taxi vanaf Addis naar Hawasa gaan. Maandag start ik met werken (eerst vooral observeren en helder krijgen hoe er gewerkt wordt en wat ik ga toevoegen). Dit alles 'God willing'.

De afgelopen dagen/weken staan dus helemaal in het teken van afscheid nemen (lastig!), van koffer pakken (goed te doen) en van dingen regelen rondom verbouwing en inrichting van appartement (hele klus). Vrijdag de sleutel gekregen - bijzonder moment. Daarna aantal uren geklust met twee zussen en twee handige neefjes, een poosje onder toeziend oog en met raadgevingen van ouders. Gaaf om een start te maken. Hopelijk is er veel veranderd als ik terug ben...;).

Deze weken besef ik wel weer extra dat reizen risico's met zich meebrengt. Niet alleen het reizen per vliegtuig, ook al het andere verkeer. Ik hoop en bid dat God ons allemaal bewaart en dat we elkaar te zijner/Zijner tijd weer zullen ontmoeten. Daar zie ik naar uit.