On our way to Kakamega - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Margje Kooiker - WaarBenJij.nu On our way to Kakamega - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Margje Kooiker - WaarBenJij.nu

On our way to Kakamega

Blijf op de hoogte en volg Margje

21 December 2013 | Kenia, Eldoret

Op weg naar Kakamega, met auto naar busstation, dan met matatu verder.

Nu nog in auto bij huis van Resper, naast me wordt gewerkt aan de oprit. Met een dikke plank wordt de ondergrond aangestampt voor er beton overheen gaat. Allemaal handwerk en hard werken. Wij wachten nu in auto omdat Aggrey sleutel mee heeft. Het is wel relax hier. Resper moet naar bruiloft maar weet niet hoe laat deze begint. Het maakt dus ook niet uit hoe laat je aankomt ;). Wij gaan naar Kakamega en zien wel hoe we daar komen en hoe laat. Daar nemen we taxi om naar forest te gaan. We slapen in Kakamega town. Niet bij Ouders van Hellen omdat er recent veel overvallen waren 's nachts.

Gisteren naar Rose en Patrick geweest. Gaaf ze weer te spreken. Bijzonder ook. Later meer. Mercy was er ook. Heeft me weer naar huis gebracht en is blijven slapen. Vicky was naar voorbereidingen van bruiloft in Kisumu. Rose had er helemaal opgerekend dat Ik mee zou gaan vandaag. Helaas had Ik Hellen al beloofd naar haar kerk te gaan in Kakamega. We zijn naar een fundi geweest om me een Afrikaanse jurk aan te laten meten ;).
Met matatu en toektoek weer terug naar huis. Wel prettig dat Mercy mee ging. Verbaasde me er wel over dat zij door veel jonge mannen aangeraakt. Geen veilige omgeving voor vrouwen rondom het busstation.

We gaan nu op weg naar de rain forest ...

• 21 December 2013 - 14:58

Annie Middel:

Hallo lieve Margje,
    wat leuk dat ik je weer tegenkom,
    Hyves is weg toen dacht ik al o,
    Margje ik wens je daar een hele fijne tijd,
    en kerst vieren ze dat daar ook?
    Groet Annie Middel.

• 21 December 2013 - 22:02

Jane:

Hey Margje,

Zo leuk en gezellig om je verhalen te lezen.
    Take care my dear and enjoy your time.

Love Jane(t)

• 22 December 2013 - 13:47

Henriette:

Kun je ook een fotootje sturen als je jurk klaar is

• 22 December 2013 - 13:51

Henriette:

Vorig bericht lijkt niet helemaal goed door te komen. Take care Marg!

Verslag uit: Kenia, Eldoret

Travelling to Kenya

Over een week is het weer zover: de zesde keer dat ik in het vliegtuig stap richting Kenya. Deze week is vol met collegevoorbereidingen en colleges, stapels correctiewerk, gesprekken, mails en tussendoor denkwerk om de reis naar Kenya voor te bereiden.
Het doel van de reis is vrienden bezoeken. Ik zie erg uit naar het weerzien met Hellen, Rose, Patrick, Mercy, Vicky, Resper, mama Gitau en de meiden ... en ben benieuwd wat er allemaal veranderd is in de afgelopen zes jaar. Ik zie ook uit naar de zon, de geuren, de geluiden, de chapati's en zelfs de ugali en het eten met mijn handen, ... ik zie eigenlijk gewoon met al mijn zintuigen (en meer dan dat) uit naar de reis. Ik wil er weer zijn. Ik hoef niet zozeer iets te doen, maar wil er vooral zijn: bijpraten, samen lachen en huilen, Bijbelstudies doen, zien hoe de meiden gegroeid zijn, naar het kindertehuis van mama Gitau, familie bezoeken, etc. Hoe de weken er precies uit gaan zien weet ik niet.
Dinsdagnacht vlieg ik naar Nairobi, woensdag eind van de middag door naar Eldoret. Daar word ik opgehaald door Hellen en Resper. Waarschijnlijk gaan we vrijdag richting Kakamega. Hellen is daar pastor van een gemeente. We gaan eerst dan naar Kakamega Forest (regenwoud), daarna naar haar ouders die wonen in omgeving Kakamega. Alles God willing én zoals nu vaag bedacht. Kan nog alle kanten op veranderen.

Of ik deze blog bij ga houden, weet ik nog niet. Het is wel een handig middel om iedereen tegelijk te bedienen in ieder geval ;). Dit is een eerste poging.