At the airport in Addis - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Margje Kooiker - WaarBenJij.nu At the airport in Addis - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Margje Kooiker - WaarBenJij.nu

At the airport in Addis

Door: Marg

Blijf op de hoogte en volg Margje

04 December 2015 | Ethiopië, Addis Abeba

En dan weer terug in Addis … de vier trainingen zijn voorbij, gedaan, afgesloten. Terugkijkend? Dankbaar voor alles wat ik ontvangen heb, dankbaar voor hoe het ging, dankbaar voor de goede sfeer in alle groepen, dankbaar voor het samen werken aan ontwikkeling/verbetering, dankbaar dat God me deze mogelijkheid gegeven heeft én me iedere dag weer kracht gaf om er te zijn. Ik denk dat het goed was. Heb van de leerkrachten genoten.
Op dit moment zit ik op het vliegveld, het is hier tien uur ‘s avonds. Ben gebracht door Mark, Alien reed mee want ging naar haar zus. Moet me nu dus nog even paar uur vermaken hier voor ik in kan checken. Mijn vlucht vertrekt om half drie. Mijn eerste twee macchiato’s al op en een stuk van een ‘homp’ cake (geen plak, maar echt een megastuk!).
Vanmorgen laatste observaties gedaan. Eén echt hele gave les gezien! Jonge leerkracht met veel enthousiasme, veel kennis. Hij is zelf ook erg enthousiast over deze week en is er lekker mee aan het werk in zijn lessen. Tussen de middag weer een gezamenlijke lunch (net als maandag) met weer injera én gelukkig ook brood. Er waren ook twee gerechten bij de injera waar allemaal stukjes injera inzaten. Heb een beetje gevist, maar toch ook wel wat injera op. Gaat hopelijk goed. Heb nu nog geen last. Ik verbaas me over de grote hoeveelheden die de Ethiopiers eten: een bord boordevol en dan gerust nóg een bord boordevol. Vanmiddag was het tijd voor presentaties. De groep was in tweeen gedeeld en de leerkrachten lieten een stuk van een les zien. Mooi om te zien hoe ze de kennis implementeren. We sloten af met een sportles door een Nederlandse leerkracht. Beide groepen waren hierbij. Ze waren heerlijk actief aan het spelen en wilden eigenlijk niet stoppen. Mooi om te zien wat gezamenlijke activiteiten doen met een groep. De sfeer was echt goed. Een snelle kop sjai/buna gedronken en daarna was het tijd voor de creatieve presentaties. De bedoeling was dat ze hierin de theorie van deze week verwerkten. Zouden laten zien wat ze hebben geleerd. Zaten erg mooie dingen bij. De mooiste vond ik van Sanay: hij had een groot wit kleed omgedaan en daarop heel veel vellen papier met termen erop gespeld. Hij kwam binnen met een trompet, al zingend. Was echt leuk. Daarna heeft Henok uit naam van de groep een omschrijving van de ‘purpose of education’ overhandigd aan Mark. Vervolgens kreeg ik een speech, eerst een spontane van Henok en daarna van Mark en kreeg ik een boek overhandigd waar alle namen van de teachers in staan. Gaaf. Waardevol boek: ‘Understanding life the way God meant it to be’. Meditaties over teksten uit het boek Spreuken.
Na het afscheid nemen van de teachers nog even een bakkie gedaan bij Alien met Mark en Annemieke. Nederlands feestje dus. Om uur of vijf was ik in hotel en heb ik gedoucht, koffers verder ingepakt, gegeten en uurtje op bed gelegen. Om acht uur was Mark er en zijn we op weg gegaan naar Addis, onderweg Alien oppikkend. We reden onder een prachtige sterrenhemel! Nu dus op het vliegveld, wachtend om in te checken. Ga zo nog wat werken aan verslag van deze week. Om half drie (half één bij jullie) vlieg ik – God willing- via Istanbul naar Amsterdam. Verwachte aankomsttijd is half twee. Vind het ook wel weer erg lekker om naar huis te gaan. Merk dat ik echt moe ben en toe ben aan even níet in charge zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margje

Van harte welkom op mijn pagina bij waarbenjij.nu. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reizen :). Omdat ik sinds 2001 Kenya-georiënteerd ben, is mijn domeinnaam ook uit het Kiswahili: marafiki betekent vrienden.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 44453

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 05 December 2015

And again ... Ethiopia!

30 Juli 2014 - 27 September 2014

Heading for Hawasa in Ethiopia

17 December 2013 - 02 Januari 2014

Travelling to Kenya

11 Januari 2013 - 19 Januari 2013

Ghana

23 November 2011 - 03 December 2011

Training The Art of Teaching

18 December 2007 - 07 Januari 2008

Travelling abroad

Landen bezocht: