Gebed voor Mama Gitau Children's home - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Margje Kooiker - WaarBenJij.nu Gebed voor Mama Gitau Children's home - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Margje Kooiker - WaarBenJij.nu

Gebed voor Mama Gitau Children's home

Door: Margje

Blijf op de hoogte en volg Margje

23 Januari 2008 | Nederland, Zeist

Vanmorgen kreeg ik een sms van mama Gitau:
Hi pray 4 us. Things not good. They coming 2 burn our homes tomorrow.

Na wat heen en weer gesms, begreep ik dat de kinderen nu in Eldoret West zijn en dat daar ook een deel van hun spullen naar toe gebracht zijn. Mama Gitau zelf is nog in Sugunanga. Morgen ... ik probeer me voor te stellen hoe ik me zou voelen als dat tegen mij gezegd zou worden. Wat zou ik allemaal proberen weg te halen, hoe onveilig zou ik me voelen, wat voor gevoelens zouden er in me rondgaan?
Erg spannend dus! Eigenlijk zou ik graag zelf iets willen doen. Naast bidden, ook werken! Ik had gehoopt dat het aan hen voorbij zou gaan, maar blijkbaar blijven ze speuren naar slachtoffers. 'God is in control', zei mama Gitau toen het allemaal begon. Dat zal ze ook nu beamen. Laten we met elkaar bidden voor bescherming van hun leven én voor bescherming van hun bezittingen. Het meest belangrijke is natuurlijk dat ze in leven blijven, maar daarnaast zou het ook fijn zijn wanneer ze niet helemaal van de grond af (letterlijk) alles moeten herbouwen. Ik denk dan ook aan hun project - 70000 boompjes in de tuin direct naast hun huis ... alles in rook op morgen? Of ...? Bidden jullie mee?!

Ik probeer mama Gitau morgenochtend even te bellen om te horen hoe het met ze gaat. Via de website houd ik jullie op de hoogte.
:SMS update:: 9 januari 2008 :
God has protected us,zei mama Gitau vanmo. De bespreking in Nairobi vanda wordt afgew8. Danken en bidden dus! Bedankt vr jull gebed!

:SMS update:: 30 januari 2008 :
Sms v mama Gitau vanda:Hi we r fine in God's hands we dont know what is next.they have not come yet only fear.

:SMS update:: 30 januari 2008 :
Patrick,gist:Over the wknd kikuyus killed people in nakuru and naivasha.removing luhyas,luos and kalenjins from buses and house2house killed them.it s worse now

:SMS update:: 30 januari 2008 :
Mercy and vicky are happy with the school.lt is just behind our house 250m away.we r also worried about the stuation is worsening.pray 4 us please

  • 23 Januari 2008 - 21:17

    Remmie:

    Natuurlijk bid ik mee. Wat afschuwelijk voor deze mensen. Zoveel angst en onzekerheid om hen heen. Sure, God is in control! Hoe dan ook, Hij zal niet laten varen wat Hij is begonnen! Hij is een God van wonderen en kan ons verwonderen!
    Verbonden!
    Remmie

  • 24 Januari 2008 - 07:19

    Anja:

    Marg, vreselijk om te horen dat ze daar zo een gevaar lopen, en ook maar hopen dat hun projekt niet kapot gemaakt word....als ik wat kan doen laat je het maar weten...
    liefs anja

  • 24 Januari 2008 - 10:11

    Remmie:

    Praise be to God!

  • 30 Januari 2008 - 20:31

    Henriette:

    Marg hoe is het met je Keniaanse familie?!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margje

Van harte welkom op mijn pagina bij waarbenjij.nu. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reizen :). Omdat ik sinds 2001 Kenya-georiënteerd ben, is mijn domeinnaam ook uit het Kiswahili: marafiki betekent vrienden.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 44519

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 05 December 2015

And again ... Ethiopia!

30 Juli 2014 - 27 September 2014

Heading for Hawasa in Ethiopia

17 December 2013 - 02 Januari 2014

Travelling to Kenya

11 Januari 2013 - 19 Januari 2013

Ghana

23 November 2011 - 03 December 2011

Training The Art of Teaching

18 December 2007 - 07 Januari 2008

Travelling abroad

Landen bezocht: