Only five days to go ... - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Margje Kooiker - WaarBenJij.nu Only five days to go ... - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Margje Kooiker - WaarBenJij.nu

Only five days to go ...

Door: Margje

Blijf op de hoogte en volg Margje

12 December 2007 | Nederland, Zeist

De actie voor het kindertehuis van mama Gitau is erg goed verlopen! Zo’n vierhonderd zakken kruidnoten zijn verkocht en daarnaast hebben verschillende mensen een gift overgemaakt. Allemaal heel hartelijk bedankt! We kunnen naast de uniformen ook nog andere noodzakelijke dingen kopen. Vandaag kreeg ik van mama Gitau een mail waarin ze schreef dat ze erg blij was met de aangeboden hulp, ook namens haar en de kinderen dus al bedankt! Wanneer we in Eldoret zijn, zullen we met haar bespreken wat er nodig is. We houden jullie op de hoogte!

Nog een kleine week ... dat betekent dat de voorbereidingen in volle gang zijn en
we steeds meer zin krijgen om eindelijk weg te vliegen :). Van alle kanten worden cadeautjes en kleren aangereikt om weg te geven aan de kinderen en het is echt tijd om serieus met het inpakken bezig te zijn. Op dit moment is het dan ook een bende in mijn wat-moet-er-allemaal-mee-naar-Kenia-hoek ;). Eén dezer dagen wil ik zoveel mogelijk uitzoeken wat mee moet, zodat ik vervolgens weet wat als extra mee kán. Daarnaast ben ik me bewust van het beperkt aantal dagen tot 18 december en probeer ik zo efficiënt mogelijk deze tijd te plannen.

Dinsdag de 18e vliegen we via Londen naar Nairobi. Seintje heeft voor ons onderdak geregeld in een Guesthouse, waar we volgens haar schrijven meerdere missionaries zullen ontmoeten. De volgende dag worden we rond elf uur bij haar verwacht en zal ze ons laten zien waar ze werkt. Ze werkt voor de organisatie Feed the Children. Deze Amerikaanse organisatie houdt zich (onder andere) bezig met voedseldistributie in de sloppenwijken van Nairobi. Daarnaast is er ook een huis waar achtergelaten kinderen opgevangen worden, hier worden we woensdag verwacht.
Donderdag ontmoeten we een adoptiekind van Paulien en vrijdag gaan we óf naar Kisumu om daar het andere adoptiekind van Paulien te bezoeken óf we gaan naar Eldoret. Het kan zijn dat mijn programma hier iets anders gaat lopen, maar dat weet ik nu nog niet.
In Eldoret zullen we eerst te gast zijn bij Rose en Patrick met hun kinderen Mercy (8) en Vicky (5), later bij Helen. In Eldoret is ook het kindertehuis van mama Gitau. Ze heeft ons al uitgenodigd er een nachtje te blijven logeren en we zullen wel een gedeelte van de dag op stap gaan met hen om de schooluniformen te kopen en de benodigde andere materialen.
Verder is er een project voor tienermoeders in Kitale waar we als het even kan naar toe willen gaan. Wanneer we weer terug zijn in Nairobi kunnen we een dag meelopen met Ageeth Palland én krijgen we de kans een project te bezoeken in een sloppenwijk: een schooltje, opgestart door twee Keniaanse vrouwen.
Genoeg dingen te doen in Kenia en we proberen zoveel mogelijk te realiseren, maar daarnaast hoop ik vooral te kunnen genieten van het ontmoeten van vrienden.
Via de mail ben ik gewoon bereikbaar op mijn zonnet-adres en sms-en kan naar mijn 06. In Kenia kopen we een Keniaanse simkaart, zodat we goedkoop kunnen bellen met de mensen daar.
Dit was het weer even … de koffer wacht ;).
Kwaheri!
Hartelijke groet,
Marg

  • 12 December 2007 - 21:03

    Ageeth:

    Goede tijd in Kenia!

    groetjes,

    ageeth

  • 15 December 2007 - 18:26

    Aart & Jet:

    Veel plezier Marg!

  • 16 December 2007 - 16:46

    Mirjam:

    Ha lieve Margje!
    Geniet lekker van de tijd daar.. en wat ontzettend gaaf dat je dit gaat doen zeg!!
    Dikke knuf van je "zusje" van kamp ;)

  • 16 December 2007 - 19:33

    Hilly:

    een goede reis an gezegende tijd

  • 17 December 2007 - 16:54

    Els:


    Een hele fijne reis gewenst! Doe ze allemaal maar de groeten!
    Bwana akubariki sana!
    Liefs,
    Els

  • 18 December 2007 - 14:55

    Lianne:

    Hele goede en gezegende tijd in Kenia!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margje

Van harte welkom op mijn pagina bij waarbenjij.nu. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reizen :). Omdat ik sinds 2001 Kenya-georiënteerd ben, is mijn domeinnaam ook uit het Kiswahili: marafiki betekent vrienden.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 44524

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 05 December 2015

And again ... Ethiopia!

30 Juli 2014 - 27 September 2014

Heading for Hawasa in Ethiopia

17 December 2013 - 02 Januari 2014

Travelling to Kenya

11 Januari 2013 - 19 Januari 2013

Ghana

23 November 2011 - 03 December 2011

Training The Art of Teaching

18 December 2007 - 07 Januari 2008

Travelling abroad

Landen bezocht: