Lots to tell ... - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Margje Kooiker - WaarBenJij.nu Lots to tell ... - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Margje Kooiker - WaarBenJij.nu

Lots to tell ...

Door: Margje

Blijf op de hoogte en volg Margje

21 December 2007 | Kenia, Kisumu

Dear all :), gaaf jullie reacties te lezen ;). Geniet van het schaatsen allemaal!
Wij genieten hier ook. Dit wordt even een kort verslag (omdat het bijna donker is en we voor donker 'thuis' moeten zijn 'en omdat dit toetsenbord niet echt meewerkt).
Gisteren (donderdag) zijn we om een uur of elf naar Eldoret vertrokken. Het eerste gedeelte van de weg was verbazingwekkend goed, het tweede oncomfortabel slecht :(. We arriveerden om half zeven (het is zo'n 300 km volgens Patrick) moe, maar veilig in Eldoret en erden hier opgewacht door Patrick. Vervolgens konden we even nog niet verder, omdat de weg vo was met mensen die een verkiezingsbijeenkomst hadden meegemaakt. Degene met de meeste stemmen in de peilingen tot nu toe was die dag in Eldoret, we zagen hem staande in een open auto voorbijkomen. Daaromheen volgeladen trucks en auto's, fietsers, rennende en vooral noisemaking people -gekleed in oranje!. Wel echt iets dat bij Kenya hoort ;). Leuk om getuige van te zijn.
Kort: geweldig om Rose (mama Mercy), Mercy en Vicky weer te zien. De meiden zijn groot geworden!
Vandaag: sponsorkind van Paulien bezocht in Emmabwe, in buurt van Kisumu (lees: 40 km en ruim een uur reizen). Ook hierover valt nog veel te vertellen: de officiele ontvangst, de kinderen, het planten van de bomen, de ontvangst bij de familie ...
We hebben weer van alles gezien onderweg, ik vind het leuk om het jullie te veretllen, maar ik besef dat het onmogelijk is om het allemaal echt over te brengen! Je moet ht meemaken: de matatu's, de wegen, de zwaaiende kinderen ... 't wordt donker, we gaan naar huis.
Omdat we dus niet meer voor donker in Eldoret kunnen komen, hebben we hier een hotel geboekt (15 euro per twee, bed and breakfast) en gaan morgen nog even hier rondkijken, naar het meer (Lake Victoria - het op een na grootste binnenmeer ter wereld). Daarna vertrekken we weer naar Eldoret. Morgen zijn we dan bij Rose en Patrick. Vicky dacht dat de kleine baby's wel zouden gaan huilen als ze ons zouden zien.
De rest krijgen jullie nog een keer te horen. Ik schrijf het eerst wel even op ;).
Hartelijke groet,
Margje

• 22 December 2007 - 11:57

Gea Slijngard:

Hee Meiden! Goed om van jullie te horen:
    gaaf te lezen wat jullie beleven. Deel rijkelijk uit van jullie enthousisme, liefde en aanstekelijkheid. En natuurlijk de kadootjes!
    Ricardo is op dit moment onderweg naar 'jullie' toe. Hij vliegt via Kigali naar Nairobi (Intercontinental)Hij is daar t/m kerstavond (bul he'll be home for Christmas) Heb een goeie tijd met elkaar en met jullie ontmoetingen van weleer... dikke knuf, van Thuisfront Gee en het hele comité : )

• 22 December 2007 - 20:38

Frank En Lianne:

We zijn benieuwd naar de rest.
    Geniet er van!!

• 22 December 2007 - 20:39

Frank En Lianne:

aanvullinkje...
    Gisteravond zijn we naar een concert van Adrian Snell geweest. Hij had één instrumentaal nummer geinspireerd op vogelgeluiden in Kakamega rainforest...! Natuurlijk dachten we aan jullie!
    Doeg

• 23 December 2007 - 12:22

Mieke:

Hoi Margje en Paulien,
    Ik wens jullie fijne kerstdagen en ben heel benieuwd hoe die er daar uit zullen zien!
    Liefs, Mieke

• 23 December 2007 - 18:19

Aggie:

Hai meiden,

ik geniet van jullie verhalen en van de indrukwekkende reis die jullie aan het maken zijn. Geweldig! En ook het werk van Seintje wow, wat mooi!
    Laat ff weten of je nog wilde dieren, zoals leeuwen, tijgers, giraffen enzo tegenkomt, ben zo benieuwd hoe dat is in het echt:-)

God bless the two of you,

Agnieta

• 24 December 2007 - 08:44

Stephanie:

Fijne Kertdagen en een Gelukkig Nieuwjaar. En wil je Mercy & Vicky de groeten doen?

• 24 December 2007 - 12:37

Ria:

Ha Margje, Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en je volop geniet. Leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw wel en wee. Goede Kerstdagen daar!

Groetjes, Ria

• 24 December 2007 - 15:27

Lianne:

Lieve Marg,
    Fijne en gezegende kerstdagenin Kenia!
    Lianne

• 25 December 2007 - 15:42

Hermke:

wat een ander leven : alsof je in een wervelwind bent opgenomen, van onderwijs-werkplaats naar wereld-werkplaats / maak je veel foto's? Vast wel...
    Het was de 22e in Nederland sprookjesachtig mooi, de hele natuur onder een deken van rijp /
    nu ter kerke om Kerst te vieren / alle goeds toegewenst in Kenia en anno Domini 2008

• 26 December 2007 - 08:56

Carlo En Lijsje :

Lieve zus,
    Hoe was het bij Rose en Patrick? En hoe was/is het bij mama Gitau?
    Lekker goedkoop hotelletje hebben jullie daar geboekt! Wij hebben geboekt voor een paar dagen naar Valkenburg, het is ietsjes duurder in nederland ;-)
    Doe de groetjes aan iedereen.

Liefs Carlo en Lijsje